Моята педагогическа философия
Най-големият успех
за един учител е да може да каже:
„Учениците ми сега работят, като че ли аз не съществувам.”
Мария Монтес
Основната ми задача в преподавателската ми дейност е да науча учениците да мислят, разсъждават и да изразяват ясно мисълта си.
Смята, че учителят по математика трябва да бъде не само източник на информация, но е длъжен да развива у учениците си и способности да прилагат получените математически знания в различни житейски ситуации.
Математическото мислене не се базира само на правила и определения, а включва в себе си аналогии, откривателство и синтезиране на математическото съдържание в конкретни ситуации, умение да се предвиди резултата и да се докаже предположението.
Основният ми подход в часовете по математика е създаване на проблемна ситуация, мотивираща учениците. Това осигурява качествено усвояване на знанията; развиване на интелекта на учениците; стимулиране на творческите им способности. За да създам проблемна ситуация в класната стая, използвам противоречиви факти, научни теории, взаимно изключващи се гледни точки, отговори на ученици или практически проблем, който може да се реши въз основа на новия учебен материал.
В моите часове има атмосфера на сътрудничество, съвместно търсене на отогвор на проблемни въпроси. Изключително важно е в класната стая да с есъздаде среда, коят е благоприятна за развитието на личността и реализацията на човешкия потенциал на всеки ученик.
„Учениците ми сега работят, като че ли аз не съществувам.”
Мария Монтес
Основната ми задача в преподавателската ми дейност е да науча учениците да мислят, разсъждават и да изразяват ясно мисълта си.
Смята, че учителят по математика трябва да бъде не само източник на информация, но е длъжен да развива у учениците си и способности да прилагат получените математически знания в различни житейски ситуации.
Математическото мислене не се базира само на правила и определения, а включва в себе си аналогии, откривателство и синтезиране на математическото съдържание в конкретни ситуации, умение да се предвиди резултата и да се докаже предположението.
Основният ми подход в часовете по математика е създаване на проблемна ситуация, мотивираща учениците. Това осигурява качествено усвояване на знанията; развиване на интелекта на учениците; стимулиране на творческите им способности. За да създам проблемна ситуация в класната стая, използвам противоречиви факти, научни теории, взаимно изключващи се гледни точки, отговори на ученици или практически проблем, който може да се реши въз основа на новия учебен материал.
В моите часове има атмосфера на сътрудничество, съвместно търсене на отогвор на проблемни въпроси. Изключително важно е в класната стая да с есъздаде среда, коят е благоприятна за развитието на личността и реализацията на човешкия потенциал на всеки ученик.
Постижения на моите ученици
- Участие в Шестото национално състезание по ИТ
"XXI век - иновационни технологии
българското образование» град Монтана.
- Разработен проект от ученици в направление Web приложения на тема “Класификация
организмите” Адреса на разработката: http://klasif-organizmi.hit.bg/
българското образование» град Монтана.
- Разработен проект от ученици в направление Web приложения на тема “Класификация
организмите” Адреса на разработката: http://klasif-organizmi.hit.bg/