Педагогическа дейност

Моята педагогическа философия

Най-големият успех за един учител е да може да каже:
Учениците ми сега работят, като че ли аз не съществувам.”
Мария
Монтес

   Основната ми задача в преподавателската ми дейност е да науча учениците да мислят, разсъждават и да изразяват ясно мисълта си. 
   Смята, че учителят по математика трябва да бъде не само източник на информация, но е длъжен да развива у  учениците си и способности да прилагат получените математически знания в различни житейски ситуации.
   Математическото мислене не се базира само на правила и определения, а включва в себе си аналогии, откривателство и синтезиране на математическото съдържание в конкретни ситуации, умение да се предвиди резултата  и да се докаже предположението.
   Основният ми подход в часовете по математика е създаване на проблемна ситуация, мотивираща учениците. Това осигурява качествено усвояване на знанията; развиване на интелекта на учениците; стимулиране на творческите им способности. За да създам проблемна ситуация в класната стая, използвам противоречиви факти, научни теории, взаимно изключващи се гледни точки, отговори на ученици или практически проблем, който може да се реши въз основа на новия учебен материал.
   В моите часове има атмосфера на сътрудничество, съвместно търсене на отогвор на проблемни въпроси. Изключително важно е в класната стая да с есъздаде среда, коят е благоприятна за развитието на личността  и реализацията на човешкия потенциал на всеки ученик. 




Постижения на моите ученици
- Участие в Шестото национално състезание по ИТ "XXI век - иновационни технологии
 българското образование»  град Монтана.
- Разработен проект от ученици в направление  Web приложения на тема “Класификация
организмите” Адреса на разработката:  http://klasif-organizmi.hit.bg/